Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۱هزار تن بذر گندم و جو در استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۱۱هزار و ۷۵ تن بذر گندم و جو در استان تولید می شود

تولید ۱۱هزار تن بذر گندم و جو در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برنامه ابلاغی برای تولید بذر گندم آبی و دیم ۹۱۴۲ تن و بذر جو آبی ۱۹۳۲ تن تعیین شده که پیش بینی می شود برنامه ابلاغی بطور کامل محقق شود.

وی اظهار داشت: میزان برنامه ابلاغی تولید بذر گندم آبی در طبقات پرورشی۳ ، مادری و گواهی شده ۵۶۱۴ تن بوده که تاکنون ۶۶۲۴ تن خریداری شده که نسبت به برنامه ابلاغی بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

جلیلوند اضافه کرد: در همین راستا برنامه ابلاغی تولید بذر گندم دیم در طبقات ۳گانه ذکرشده ۳۵۰۰ تن بوده که تاکنون نزدیک به ۶۵۹ تن (۱۹درصد) خرید در طبقات یادشده انجام و همچنین ۸۴۷ تن گندم آذر ۲ و باران (مرغوب) خریداری شده که کماکان برنامه خرید در گندم دیم ادامه دارد.

وی یادآور شد: همچنین برنامه ابلاغی جو آبی در طبقات سه گانه ذکرشده ۱۹۳۲ تن بوده که تاکنون ۱۸۴۰ تن خریداری و ۹۵درصد برنامه ابلاغی محقق شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش جهت خرید بذر مورد نیاز استان به ۵ شرکت تولید کننده بذر در سطح استان تخصیص یافته که براساس پیگیری های انجام شده ۲ شرکت تسهیلات یاد شده را به مبلغ بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در حال دریافت هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید