Iranian Agriculture News Agency

بررسی وضعیت بازار شهرستان مرند با حضور دادستان

آخرین وضعیت عرضه و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و استراتژیک در شهرستان با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند بررسی شد.

بررسی وضعیت بازار شهرستان مرند با حضور دادستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این بازدید به‌منظور بررسی وضعیت توزیع کالاهای اساسی و حمایت از مصرف‌کننده صورت گرفت که صیادی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مرند و شکری رئیس اداره صمت و بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی مرند نیز در آن حضور داشتند. 

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند که با تأکید رئیس‌کل دادگستری استان و دادستانی استان و حمایت از حقوق عمومی مردم بازدید از بازار شهرستان را صورت داده بود با بیان اینکه در این بازدید کمبود کالاهای اساسی در سطح شهرستان موردبررسی قرار گرفت اظهار داشت: قطعاً حمایت از تأمین کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی دغدغه‌ همه‌ مسئولان است و دادستانی با برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار و حضور میدانی در بازار و بازدید از واحدهای صنفی این موضوع را پیگیری می‌کند.

 ضیامهر خاطرنشان کرد: هدف از این بازدید‌های سرزده، افزایش نظارت‌ها، کنترل بازار، کنترل قیمت‌ها و همچنین رفع کمبودهای اخیر کالا در بازار است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان مرند اظهار داشت: در تأمین کالاهای اساسی و بازار‌ شهرستان هیچ کمبودی وجود ندارد و مهم‌ترین مسئله کنترل بر روند قیمت کالاها  و رصد بازار است.

وی با تأکید بر برخورد با گران‌فروشی، احتکار ، اظهار داشت: دادستانی همه ظرفیت‌های نظارتی خود را به‌صورت مستمر در روند کنترل بازار به کار گرفته است.

یوسف ضیامهر با بیان این‌که حوزه دادستانی در راستای حمایت از حقوق عامه مردم با هر گونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار و اخفاء کالا طبق قانون برخورد خواهد کرد گفت:   بازار شهرستان مرند زیر ذره‌بین و پایش دستگاه‌های نظارتی و بازرسی قرار دارد و با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند  گفت: از مردم  تقاضا داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت به مراجع مربوطه اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین  به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به آرام بودن بازار شهرستان مرند در روزهای اخیر گفت: خوشبختانه مردم شهرستان مرند با درک مناسب خود با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها همراهی خوبی داشتند و به همین خاطر توانستیم بدون هیچ مشکل یا حادثه خاصی از این روزهای گذار عبور کنیم که البته از اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌ها هم سپاسگزاریم.

وی در پایان هشدار داد و گفت: شناسایی متخلفان و محتکران کالا‌های اساسی و بحث رصد انبار‌ها بخصوص انبار‌های خانگی در دستور کار قرار دارد و یقیناً برخورد دستگاه قضایی با متخلفان بازار و محتکران بدون اغماض خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید