Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

مبارزه با سن غلات در سطح ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با سن غلات در مزارع کشاورزی استان در سال جاری در سطح ۱۱۲هزار و ۴۸۳ هکتار انجام شده است

مبارزه با سن غلات در سطح ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، یوسف درخشان با اعلام این مطلب افزود: این میزان سطح مبارزه نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: تلاش و همسویی همکاران شبکه پایش و مدیریت سن گندم استان و افزایش سطح آگاهی و همراهی بهره برداران نقش مهمی در این امر داشته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه سن غلات؛ آفت کلیدی مزارع گندم و جو استان است گفت: این مدیریت هر ساله با تشکیل شبکه های مراقبت متشکل از کارشناسان ستادی استان، مدیریت شهرستانها و مراکز جهاد کشاورزی عملیات ردیابی و پایش و کنترل این آفت را با ۹۹ شبکه مراقبت انجام می دهد.

درخشان افزود : مبارزه حداکثری و به هنگام با سن مادر پس از به نرم رسیدن و پیش از تخم ریزی با هدف کاهش تخم ریزی و کاهش جمعیت پوره در زمینه مبارزه با کاهش درصد سن زدگی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی؛ طی ۴ سال اخیر با برنامه ریزی و اقدام به موقع متوسط میزان درصد سن زدگی استان ۳ دهم تا ۴دهم درصد بوده که کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید