Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تعاون روستایی اهرم قوی جهاد کشاورزی در ثبات امنیت غذایی است

تولید مرغ سایز در دستور کار قرار گیرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تعاون روستایی به لحاظ ساختاری و کارکردی اهرم بسیار قوی جهاد کشاورزی در ثبات امنیت غذایی است که انتظار می‌رود فعال‌تر ظاهر شود.

تعاون روستایی اهرم قوی جهاد کشاورزی در ثبات امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز شنبه در نشست فرعی قرارگاه امنیت غذایی استان واقع در مدیریت تعاون روستایی استان افزود : از ظرفیت تعاون روستایی باید بیش از پیش استفاده کرد تا بتوانیم به نحو مطلوب در امورات اجرایی پیشگام باشیم.

وی اضافه کرد: تعاونی روستایی باید همانند یک هلدینگ بسیار بزرگ و قوی رفتار کند و چندین شرکت تولیدی در بخش کشاورزی را راه‌اندازی و مدیریت کند.

افلاطونی ضمن تقدیر و تشکر از تعاون روستایی در مدیریت میوه شب عید و خرید گندم، اظهار داشت: تمام مدیران و مسؤولان استانی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که میوه شب عید با کمترین تنش مدیریت شد و در خرید گندم نیز با وجود خشکسالی و کاهش سطح کشت رکورد بسیار خوبی ثبت شده است.

این مسئول تاکید کرد: شرکت های تعاون روستایی نیازمند سازماندهی مجدد هستند تا خون تازه‌ای در رگ‌های آن‌ها جاری شود، ضمن اینکه کشاورزی قراردادی و کشت فراسرزمینی مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی باید در اولویت تعاون روستایی باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر تشویق آحاد جامعه برای خرید مرغ سایز تاکید کرد و گفت: در راستای کاهش هزینه ها و تنظیم بازار ، تولید مرغ سایز در دستور کار مرغداران و تولید کنندگان استان قرار گیرد.

به گفته وی تعاون روستایی باید در ترویج و فرهنگ‌سازی تولید و استفاده از مرغ سایز پیشگام باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید