Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

فعالیت 63 مرکز خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت و خرید همزمان گندم در استان گفت: 63 مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زراعین هستند.

فعالیت 63 مرکز خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی عیدی، با اعلام این خبر افزود: متولی خرید تضمینی گندم در استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی بوده و سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر شرکت غله را در این زمینه همراهی می کند که پیش بینی می شود امسال بیش از 542 هزار تن گندم از سطح گندم زارها تولید و برداشت شود. 

عیدی با بیان اینکه تا کنون 72 هزار و 406 تن گندم از زارعان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است ، تصریح کرد: پیش بینی می شود در شرایط مطلوب در حدود 350 هزار تن  گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شود. 

وی اضافه کرد: امسال از مجموع 381 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، 91 هزار هکتار به صورت آبی و 290 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است. 

عیدی با اشاره به قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید و حداکثر با دو درصد سن زدگی مبلغ 115 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است. 

وی با بیان اینکه  هماهنگی های لازم با نیروهای انتظامی صورت گرفته تا از خروج گندم تولیدی به سایر استانها جلوگیری شود، ادامه داد: با توجه به گزارشهای رسیده مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش خارج از عرف در جهت انتقال آن به خارج از استان،  به کشاورزان و زارعین عزیز توصیه می گردد به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش گندم ، کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بهترین مشوق برای گندم کاران بوده و ضمن اثرگذاری در افزایش بهره وری، پشتیبانی عملی از تولید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید