Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید ۳۵ هزار تن گندم از مزارع شرق استان اصفهان

در پی بازگشایی چند مرحله‌ای آب زاینده رود کشاورزان شرق توانستند در بهمن ماه سال گذشته حدود ۸ هزار هکتار از مزارع شرق استان را زیر کشت گندم ببرند.

پیش بینی تولید ۳۵ هزار تن گندم از مزارع شرق استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزنه با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد گندم کشت شده در شرق استان در مزارع ورزنه است، گفت: در شهرستان ورزنه ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده است.

حسن احمدی با اشاره به اینکه شهرستان ورزنه در انتهای مسیر زاینده رود است، افزود: کشاورزان توانستند بسیار بهینه از آب استفاده کنند به طوری که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان ورزنه برداشت شود.

مدیر عامل مرکز خرید تضمینی والفجر گندم با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم در شرق اصفهان فعالیت دارد، گفت: ۲ مرکز آن در شهرستان ورزنه است که گندم را با قیمت هر کیلو ۱۱ هزار و پانصد تومان خریداری مشود.

محمد علی ابراهیمی با اشاره به اینکه از ۲۸ خرداد ماه خرید گندم آغاز شده است، افزود: با وجود اینکه دولت قرار بود خرید گندم از کشاورزان را به صورت نقدی انجام دهد، اما تاکنون هیچ پرداختی صورت نگرفته است و کشاورزان همچنان منتظر پرداخت هستند.

در شهرستان ورزنه علاوه بر کشت گندم، ۴۵ هکتار از مزارع زیر کشت گلرنگ و ۷۵۰ هکتار هم جو کشت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید