Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد تاکید کرد:

سرمایه گذاری در حوزه دامپروری و کشاورزی الویت اول استان کرمانشاه

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: سرمایه گذاری در حوزه دامپروری و کشاورزی جزو اولین الویت های استان کرمانشاه به دلیل ظرفیت های اقلیمی نیروی انسانی است.

 سرمایه گذاری در حوزه دامپروری و کشاورزی الویت اول استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در گفتگو با صدا و سیمای این استان، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه میهمان مردم خوب روانسر بودیم که با کشاورزان و دامداران عزیز این منطقه گفتگویی داشته و مسائل مشکلات شهرستان روانسر را نیز شنیدیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کشاورزان این شهرستان بابت تولید ۵۰ هزارتن گندم، تصریح کرد: امسال مجموع گندم تولیدی در کل استان کرمانشاه با حدود ۱۰ درصد رشد همراه بوده است.

وی افزود: کشاورزان این شهرستان حدود ۴۲۰ هزار تن گندم به دولت تحویل دادند و انشالله در هفته آینده مطالبات گندمکاران را پرداخت می‌کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولید غلات و حبوبات دارد، تصریح کرد: این استان قطب در تولید نخود کشور به شمار میرود و رتبه یک در تولید این محصول را دارد.

وی ادامه داد: در تولید گندم دیم نیز ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و سرمایه گذاری در حوزه دامپروری و کشاورزی جزو اولین الویت های استان کرمانشاه به دلیل ظرفیت های اقلیمی و  نیروی انسانی است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه کشاورزان این استان دارای نبوغ و نوآوری هستند، افزود: کشاورزان این منطقه سخت کوش هستند و شناخت خوبی از سرمایه های منطقه دارند.

وی ضمن تشکر از مروجان پهنه در این منطقه، یادآور شد: از محل اعتبارات ۳ هزار میلیارد تومانی سفر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حوزه سرمایه گذاری، صنایع تبدیلی و تسیهلات بوده که توسط رئیس جمهور مصوب می شود و می‌تواند تحولی را در حوزه کشاورزی در این منطقه ایجاد کند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تسهیلات دامداران و مرغداران، گفت: طرح پرداخت این تسهیلات به دامداران و مرغداران استمرار دارد و حدود ۷۳ هزار نفر تاکنون از این تسهیلات استفاده کرده اند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، ۷هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات جذب شده و بانک کشاورزی که بانک عامل در پرداخت تسهیلات است تا سقف ۲۰هزار میلیارد تومان آن را استمرار می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین نقدینگی کمک می‌کنیم، تصریح کرد: بر روی سامانه بارارگاه نیز نهاده به قدر کفایت وجود دارد و دامداران و مرغداران میتوانند از آن استفاده کنند.

 وی افزود: تلاش شده تا بر روی سامانه بازارگاه تسهیلاتی از قبیل خرید توافقی در اختیار خریداران قرار بگیرد تا مرغداران و دامداران با مذاکره ای که با واردکنندگان و فروشندگان دارند بحث های مالی را اعتباری پیش ببرند.

ساداتی نژاد یادآور شد: خرید اعتباری در سامانه بازارگاه را استمرار میدهیم تا نهاده با سهولت در اختیار تولیدکنندگان دام و طیور قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: همچنین اتحادیه های دام و طیور، صندوق های سرمایه گذاری و کارخانجات خوراک دام را به کمک گرفتیم تا بتوانند به صورت اعتباری نهاده‌ را در اختیار دامداران و مرغداران قرار دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید