Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در سفر به استان کرمانشاه:

اختصاص 165 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در استان کرمانشاه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از اعتبارات این سفر، 165 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار و احیا و نوسازی این باغات در نظر گرفته شده است.

اختصاص 165 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه، به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور به شهرستان روانسر سفر کرده است، در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: استان کرمانشاه با قدمت تاریخی به بلندای تاریخ کشور ما دارای مردمی پرتلاش و ظرفیت های بی نظیر در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: کرمانشاه یکی از قطب های امنیت غذایی کشور است و باید این ظرفیت ها شناسایی شود و در راستای این ظرفیت ها سرمایه گذاری انجام شود.

ساداتی نژاد تصریح کرد: مردم این منطقه ظرفیت های کشاورزی را شناخته اند و با کمترین حمایت می توانند بر روی زیربخش های کشاورزی و دامداری سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: این منطقه بسیار مستعد  با منابع انسانی فراوانی است و این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند. در این سفر برای استان کرمانشاه 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که یک هزار و 500 میلیارد تومان از این اعتبار در حوزه آب و خاک است تا به سمت آبیاری های نوین پیش برویم، حدود یک صد میایارد تومان از آن برای ترمیم جاده های بین مزارع،  انتقال آب با لوله و استخرهای ذخیره آب است که ظرفیت بسیار خوبی برای این حوزه دیده شده است.

مقام عالی وزارت در رابطه با حوزه شهرک های کشاورزی گفت: 150 میلیارد تومان از این اعتبار برای زیرساخت شهرک های کشاورزی در نظر گرفته شده است تا آب، برق و گاز به این شهرک ها تعلق بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های شهرستان روانسر اراضی شیب دار است، ما نباید در منطقه ای که ظرفیت دیم دارد اراضی شیبداری داشته باشیم که باغات در آن نباشد و این اراضی بهترین ظرفیت برای سرمایه گذاری و استفاده از آب سبز است و در هر هکتار تا 150 میلیون تومان درآمد خواهد داشت. لذا ماده 3 منابع طبیعی زمین را به کشاورزان واگذار کند تا بتوانند به کشاورزی و باغداری بپردازند.

ساداتی نژاد گفت: 165 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار و احیا و نوسازی این باغات در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با جنگل عنوان کرد: برای آبخیزداری که حفاظت و صیانت از آب است و برای صیانت از جنگل ها 515 میلیارد تومان اعتبار و برای صدور اسناد و کاداستر که دغدغه کشاورزان است 210 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم. همچنین برای عشایر این منطقه 250 میلیارد تومان برای آبرسانی و توسعه ایل راه ها و در حوزه شیلات هم 170 میلیارد تومان و در حوزه دامپزشکی هم 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مطالبات مردم روانسر که توسط فرماندار، نماینده و ماموستای این شهرستان عنوان شد به سمع و نظر ریاست جمهوری خواهم رساند، روانسر ظرفیت های خوبی در حوزه دیم، کشت نخود و گندم دارد و مطالبات گندم کاران در این هفته 11 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده و تا هفته آینده هم روند پرداخت ادامه خواهد داشت.

ساداتی نژاد با بیان اینکه منطقه روانسر در تولید محصولات دامی ظرفیت های خوبی دارد، عنوان کرد: در تولید مرغ و تخم مرغ ظرفیت خوبی دارد و در تولید آبزیان 195 تن، در تولید عسل 33 تن، در تولید محصولات باغی 4 هزار تن و در تولید محصولات زراعی 280 هزار تن در سال توان تولید دارد که نشان می دهد می توانیم سرمایه گذاری خوبی در این منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در این منطقه توسعه گلخانه است، اظهار داشت: باید احداث شهرک های گلخانه ای در این منطقه جدی گرفته شود تا برای جوانان اشتغالزایی شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مطالباتی مانند بیمارستان، حق منطقه جنگی، تسفیه خانه منطقه، پتروشیمی اورامان، آنت دهی و اینترنت و گردشگری را در جلسه جمع بندی سفر با رئیس جمهور مطرح خواهم کرد.

وی ادامه داد: در بحث آبرسانی باغات باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود و مشکلات این بخش را برطرف کنید، همچنین سامانه سردسیری برای این منطقه یک ظرفیت مهم محسوب می شود و باید به آن پرداخته شود.

مقام عالی وزارت در رابطه با تکریم ارباب رجوع گفت: نحوه برخورد با ارباب رجوع باید به درستی تبیین شود و اداراتی که در شهرستان ها نمایندگی محسوب می شوند باید توسعه یابند، ما باید به مردم به عنوان ولی نعمت احترام بگذاریم لذا یکی از بزرگترین اسامی این دولت، دولت مردمی است و این دولت متعلق به مردم است و باید به مردم خدمات بدهیم و دغدغه مردم را حذف کنیم و ریاست جمهور روزانه به این مسائل رسیدگی می کنند و پیگیر هستند.

وی ادامه داد: مدرسه کانکسی برازنده این شهر نیست و در شورای اداری در خصوص آن صحبت خواهد شد، همچنین برای زیباسازی شهری و استخر دانش آموزی هم اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اورامانات منطقه با استعدادی است و می توانیم از ظرفیت های این منطقه برای تولید ثروت و اشتغال در بخش کشاورزی و گردشگری بهره ببریم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید