Iranian Agriculture News Agency

برداشت 7 میلیون شاخه گل گلایول در چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید هفت میلیون شاخه گل گلایول در ۲۰ هکتار از اراضی زیرکشت گل گلایول خبر داد.

برداشت 7 میلیون شاخه گل گلایول در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: امسال برای دومین سال گل گلایول در شهرستان بروجن و نخستین بار در شهرستان شهرکرد در فضای باز از اوایل اردیبهشت‌ماه کشت شد که زمان برداشت گل آغاز شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بالای ۲۰ هکتار اراضی کشاورزی استان زیرکشت گلایول قرار گرفته و با گذشت ۷۰ روز از زمان کاشت، برداشت گل گلایول در استان آغاز شده است.

شیرانی با اشاره به اینکه گل گلایول از گلهای شاخه بریده و از خانواده زنبق و پیازی است، گفت: شرایط استان و میزان گرمای روزهای تابستان، میزان تابش و ارتفاع بالا همراه با کیفیت این گل‌ها برای صادرات مطلوب است و این گیاه به عنوان کشت جایگزین در مناطق مستعد استان قابلیت توسعه دارد.

به گفته وی، پارسال پنج هکتار از اراضی شهرستان بروجتن زیر کشت گلایول قرار داشت و گل‌های تولیدی در داخل استان، استان‌های اصفهان، خراسان و تهران نیز ارسال می‌شود.

شیرانی اظهار داشت: کاشت این گل به دلیل ارزش اقتصادی و اشتغالزایی مناسب برای تغییر الگوی کشت مناسب است و می‌توان این گل را جایگزین محصولات پرآب بر کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر مترمربع ۳۰ تا ۳۵ شاخه گل برداشت می‌شود، گفت: قیمت هر شاخه گل از تولیدکننده، به صورت مستقیم هشت تا ۱۰ هزار تومان خریدار می‌شود که برای تولیدکنننده سه میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید