Iranian Agriculture News Agency

رسولی:

توزیع یک میلیون و 75 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در چهار ماهه سال جاری

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در سال جاری علی‌رغم همه چالش‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از یک میلیون و 650 هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را تدارک نموده و طی نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال جاری در حدود یک میلیون و 75 هزار تن آن را بین استانهای کشور توزیع نموده‌ایم که این مقدار 22 درصد نسبت به همین مدت زمان در سال قبل رشد داشته است.

توزیع یک میلیون و 75 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در چهار ماهه سال جاری

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی،  مجری طرح خودکفایی کشور اظهار کرد: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع سه میلیون و 340 هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در سراسر کشور تاکنون 32 درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است که بدین ترتیب، علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، بیش از 582 هزار تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی است که با توجه به شرایط کشور، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

رسولی ادامه داد: هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود نداشته و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به 3500 کارگزار تامین نهاده های کشاورزی این شرکت در سراسر کشور واصل گردد، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

رسولی در پایان گفت: با عنایت به کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کودها در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی داشته و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقاء یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید