Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

۵۲ بهره بردار و کشاورزان نمونه استان ایلام تجلیل شدند

طی آیینی، ۵۲ برگزیده و تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان تجلیل شدند.

۵۲ بهره بردار و کشاورزان نمونه استان ایلام تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در این آیین گفت: اهمیت و ارزش دادن به کشاورزی در فرهنگ غنی اسلام تا آنجا پیش رفته که اکثر پیامبران الهی، پیشوایان معصوم و بندگان صالح عملا به این کار پرداخته و به آن افتخار کرده اند.

آذرنوش عموزاده افزود: در دهه های قبل و پیش از پیروزی انقلاب به دلیل مدیریت نادرست و نبود برنامه مشخص برای افزایش بهره‌وری، میزان تولید محصولات زراعی این منطقه از حد مشخصی فراتر نرفته بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و با وجود تحریم ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توانایی تولید ۴ برابر نیاز کشور خوشبختانه این مهم در استان وقوع پیوسته است.

عموزاده ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی ایلام و همچنین تولیدات گوشت قرمز ،مرغ و ماهی در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی ۴برابر افزایش یافته و می‌توان ایلام را با این میزان تولید یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور دانست.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه گذار،افزایش بهره وری و تکمیل ذخیره تولید ۳ عامل مهم افزایش سرمایه گذاری بخش کشاورزی هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: برای اولین بار در سی و ششمین دوره برگزاری مراسم انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان موفقیت به کسب شش نمونه ملی و سه نفر شایسته تقدیر در سطح ملی ( رتبه دوم) در سال ۱۴۰۰ شد.

وی گفت: ۶ نفر از این افراد تجلیل شده تولیدکننده نمونه کشوری،۳ نفر شایسته تقدیر ملی(رتبه دوم) و ۴۳ نفر دیگر نیز جزو بهره‌برداران و تولیدکنندگان برتر استان در حوزه زراعی، پرورش دام و طیور، شیلات و صنایع وابسته هستند.

شش نمونه شامل: محمود رهداری ( بهره بردار نمونه ملی سیستم آبیاری بارانی (کلاسیک) ، مجاهد عبدی ( بهره بردار نمونه ملی مشارکت و اجرای طرح انتقال آب با لوله) ، رفعت محمدی ارشد ( شرکت نمونه ملی تولید و فرآوری بذر گندم ) ، گل احمد کریمی( بهره بردار نمونه ملی سیستم آبیاری بارانی ( سنترپیوت و لینیر)) مرتضی مرادزاده ( تولید کننده نمونه ملی گل در فضای باز ) ، فارس جعفربیگی ( بهره بردار نمونه ملی محصولات فرعی جنگل و مرتع) نمونه های ملی شایسته تقدیر (رتبه دوم) شامل: احمد حیدری زاده (تولید کننده گیاهان دارویی ) ، اکبر جعفری ( پرورش دهنده ماهی در قفس در دریاچه پشت سد) ، روح اله مقصودی مقدم ( پرورش دهنده زنبور عسل )
۴۳ نفر نمونه استانی در زیربخش های مختلف کشاورزی انتخاب شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید