Iranian Agriculture News Agency

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

لزوم توسعه کشت ارقام هیبرید برنج در مازندران

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید به سمت کشت برنج‌های هیبرید برویم و محققان در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

لزوم توسعه کشت ارقام هیبرید برنج در مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علیرضا مهاجر نیز در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در فریدونکنار گفت: مازندران استانی است که همه کشور به آن طمع دارد و باید برنامه‌ای جامع برای دریای خزر داشته باشید تا اراضی کشاورزی مازندران حفظ و حراست شود. 

وی ادامه داد: استفاده از زمین‌های شالیزاری تنها برای سه ماه است که در آن برنج کشت می‌شود و ۹ ماه دیگر کشتی در این اراضی انجام نمی‌شود و به همین منظور برنامه‌ای برای کشت در تمام فصول در مزارع کشاورزی ارائه دادیم که سبزی برگی کشت شود و به کشورهای خارجی صادر شود.

وی درباره استفاده از ارقام گفت: امروزه دنیا در حال کشت برنج هیبرید است و بیش از ۱۰ تا ۱۴ تن شلتوک با طعم طارم ما را برداشت می‌کنند.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: باید به سمت کشت برنج‌های هیبرید برویم و محققان باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

مهاجر بیان کرد: در استان‌های شمالی باید تسطیح اراضی و زهکشی را گسترش دهیم و شرایطی فراهم کنیم تا آب کافی برای کشت محصول وجود داشته باشد و در این راستا باید تلاش‌های وافری صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید