Iranian Agriculture News Agency

دماوندی نژاد:

قیمت تخم مرغ درب مرغداری 35 هزار و 800 تومان است

شرکت‌های خصوصی متعهد به تامین نهاده دامی شدند/ توزیع تا پایان تیرماه

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز 20 تیرماه میانگین قیمت روز تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان است و این قیمت درب مرغداری ثابت بوده است.

قیمت تخم مرغ درب مرغداری 35 هزار و 800 تومان است

به گزارش خبرنگار ایانا، حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه میز اقتصادی شبکه یک اظهار کرد: تا قبل از شروع طرح مردمی سازی یارانه ها محاسبات برای قیمت تمام شده مرغ زنده و تخم مرغ در مبدا را داشتیم و بر اساس آن قیمت در عمده فروشی و خرده فروشی توسط کارشناسان تعیین می‌شد.

وی افزود: برآورد کارشناسی در وزارت جهاد کشاورزی با همفکری تولیدکنندگان بخش خصوصی انجام می‌شود و افزایش هزینه‌ها در بخش تولید مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است و برای آن برنامه ریزی هایی انجام شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طبق تعهدی که شرکت وارد کننده نهاده دامی برای تحویل نهاده داشته و مشکلاتی که برای آن به وجود آمده، شرکت‌های خصوصی واردکننده را به این عرصه وارد کرده ایم، تصریح کرد: با هماهنگی بخش مدیریت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تعهدات این شرکت وارد کننده به چند شرکت وارد کننده نهاده دامی بخش‌خصوصی محول شود و تا پایان تیرماه نهاده به دست تولیدکنندگان خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز 20 تیرماه میانگین قیمت روز تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان است و در روزهای گذشته به دلیل برگزاری جشن ها قیمت تخم مرغ و میزان مصرف آن در بازار افزایش پیدا کرد اما قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها ثابت است و افزایش چندانی نداشتیم اما باید بازار را هم کنترل کنیم تا به مصرف کننده فشار وارد نشود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید