Iranian Agriculture News Agency

آغاز به کار درمانگاه سیار دامپزشکی در فارس

مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: نخستین درمانگاه سیار دامپزشکی استان فارس به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی این استان و سپاه فجر راه‌اندازی شد.

آغاز به کار درمانگاه سیار دامپزشکی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رضا ناظمی در حاشیه رونمایی از درمانگاه سیار دامپزشکی در شیراز تصریح کرد: این درمانگاه با امکانات تخصصی نظیر دستگاه سونوگرافی، ابزار جراحی و واکسیناسیون و همچنین دستگاه سمپاشی برای ارائه خدمات تخصصی به دامداری های  مناطق محروم فارس تجهیز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد ریال برای تجهیز این درمانگاه سیار هزینه شده است، اظهار کرد: یک تیم تخصصی شامل دامپزشک و سه نفر تکنسین به همراه این درمانگاه سیار ضمن حضور در مناطق محروم استان فارس، خدمات رایگان دامپزشکی به مراکز دامداری ارائه خواهند کرد.

به گفته وی؛ استفاده از دستگاه سونوگرافی برای جلوگیری از ورود دام های مولد آبستن به کشتارگاه و تشخیص بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد و می تواند در افزایش امنیت غذایی و تامین گوشت قرمز کشور اثر گذار باشد.

طرح درمانگاه سیار دامپزشکی با همکاری و تعامل سپاه فجر استان فارس، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل امور عشایر، اداره کل تعاون روستایی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان اجرایی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید