Iranian Agriculture News Agency

ساداتی‌نژاد خبر داد:

اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به کردستان

وزیر جهاد کشاورزی از اعتبارات ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به استان کردستان خبر داد.

اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر هیات دولت به استان کردستان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور با حضور در شهر چنگ الماس شهرستان بیجار، گفت: ایت منطقه کشاورزی بوده و اشتغال این منطقه نیز کشاورزی است و ما با نگاه ویژه به این منطقه آمده ایم.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کردستان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، افزود:  این اعتبار می‌تواند تحول را از این پس در منطقه ایجاد کند.

به گفته وی، شهرستان بیجار  شهرستان ویژه در حوزه کشاورزی است و بالاترین تولید دیم گندم کشور مربوط به این شهرستان است.

ساداتی نژاد با اشاره به فصل برداشت گندم در کشور، گفت: در سال گذشته طرح جهش تولید در دیمزارها های کشور را در این منطقه آغاز کرده‌ایم و امسال در سال زراعی جدید کل دیم منطقه را تحت پوشش دیم زارها می‌بریم  و تلاش داریم که کشاورزی قراردادی را نیز در طرح جهش دیمزارها انجام دهیم تا کشاورزان در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند و بتوانیم نهاده هایی مانند کود، سم و بیمه را برای آنان تامین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سایر پروژه های منطقه، یادآور شد: سد تلوار  در این منطقه ایجاد شده و از مطالبه مردم و کشاورزان است؛ انشالله در شورای اداری در محضر ریئس جمهور مطالبات شما را نمایندگی خواهم کرد و مطالبات شما را در خصوص سد تلوار و حق آبه را در حضور وزیر نیرو مطرح خواهم کرد تا حق آبه ها برای کشاورزانی که در گذشته در این منطقه کشاورزی می‌کردند  بازنگری شود.

وی افزود: البته تغییر اقلیم های اخیر باعث شده تا یک مقدار کم آبی ایجاد شود و تنگناهای شرب ممکن است تا در بعضی از سال ها ایجاد محدودیت کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید