Iranian Agriculture News Agency

برزعلی اظهار کرد:

ریل گذاری جدید حوزه کشاورزی به فرآیندهای کشاورزی دانش بنیان

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: ریل گذاری جدید حوزه کشاورزی استان به فرآیندهای کشاورزی مبتنی بر دانش بنیان انجام شده است.

ریل گذاری جدید حوزه کشاورزی به فرآیندهای کشاورزی دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی گلستان؛ نشست علمی چغندر قند پاییزه با هدف بررسی اهمیت جایگاه چغندر قند پاییزه در الگوی کشت با حضور محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان، حصادی مجری طرح چغندر قند کشور، محمودی محقق موسسه چغندر قند کشور، محمد عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی استان کرمان و محققین و اساتید استان برگزار شد.

محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در این نشست گفت: بر اساس امر مقام عظمای ولایت در تبیین شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در ریل گذاری جدید حوزه کشاورزی استان به فرآیندهای کشاورزی مبتنی بر دانش بنیان بیش از گذشته فضا اختصاص داده شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سطح زیر کشت چغندر در استان ۴۵۱۲ هکتار که از آن ۱۶۱۳۶۴ تن برداشت شد. و در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سطح زیرکشت به ۴۶۰۰ هکتار رسیده و پیش بینی می شود که ۱۹۰۰۰۰ تن چغندر قند تولید شود. و با برنامه ریزی های صورت گرفته گلستان رتبه دوم کشت چغندر قند پاییزه را در کشور دارد.

حصادی مجری طرح چغندر قند کشور در این نشست گفت: کشت چغندر قند پاییزه، تولید اقتصادی با بهره مندی از بارش های فصلی و حاصلخیزی خاک و پایداری تولید غلات پاییزه را در پی دارد. هم‌چنین باعث حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سموم شیمیایی شده و در شوری خاک تعدیل ایجاد می شود.

 فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزشی کشاورزی استان نیز در این همایش گفت: نشست علمی چغندر قند پاییزه در پنل های؛ اقتصاد چغندر پاییزه، الگوی کشت و بهزراعی، آب و خاک و گیاهپزشکی در محل سالن همایش های پرفسور ارشاد برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید