Iranian Agriculture News Agency

گلستان موفق به کسب رتبه دوم تولید گندم در کشور شد

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: گلستان با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی حاکم بر استان توانست از رتبه چهارم به رتبه دوم برسد.

گلستان موفق به کسب رتبه دوم تولید گندم در کشور شد

به گزارش ایانا در استان گلستان، در این برنامه که به موضوع برداشت محصول گندم اختصاص داشت رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: گندم از کالاهای اساسی و استراتژیک در دنیاست و کشور عزیز ما یکی از تولید کنندگان این محصول است و استان گلستان نیز گندم خیز است.

وی افزود: به لطف خداوند و با تلاشهای مضاعف کشاورزان عزیز و همکاران سختکوش  در سال جاری موفق شدیم رتبه دوم تولید گندم را در کشور به دست آوریم.

 برزعلی گفت: گلستان با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی حاکم بر استان توانست  از رتبه چهارم به رتبه دوم برسد و لازم می دانم در این خصوص از مساعدت وزیر جهاد کشاورزی، استاندار گلستان و تیم اقتصادی ایشان تشکر کرده و‌ این دستاورد بزرگ را به تمام هم استانی های عزیز تبریک عرض کنم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در ادامه سخنانش با تاکید بر توجه به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه های مختلف  درباره لزوم توجه به دانش بنیان کردن فعالیت ها در حوزه کشاورزی و استفاده توام از دانش بومی سخن گفت.

وی در ادامه ضمن خداقوت به مجموعه بخش کشاورزی استان از تلاش همکاران مراکز خدمات که در خط مقدم تولید هستند تقدیر کرد و گفت : خداوند را شاکریم که  با وجود شیوع بیماری زنگ زرد، فوزاریوم و آفت سن گندم  توانستیم با تشکیل کانون پیمایش و پیشگیری از بیماری ها و آفات وکانون های جلوگیری از اثرات خشکسالی موفق شده و اجازه ندهیم که طغیان آفات یا بیماری ها و خشکسالی و کم آبی موجب بروز خسارتی به کشاورزان عزیز استان شود.

 برزعلی گفت: کشاورزان تلاشگر استان اطمینان داشته باشند که ما و  مجموعه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان در کنار آنها خواهیم بود و پیگیر مشکلات و‌چالش های این بخش هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید