Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال زراعی جاری خبر داد

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی ستاد برداشت برنج کشور از تخصیص ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: کشاورزی مقوله مهم در امنیت غذایی است و لازم است برای رسیدن به تولید پایدار از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که با توجه به ارزش زمین های کشاورزی استان به لحاظ قیمت زمین و اهمیت تولیدات محصولات کشاورزی ، اقتصادی شدن فعالیت های کشت و کار  بسیار مهم و ضروری است، افزود: برای کاهش مناسب هزینه های تولید برنج ، نهاده های کشاورزی و ماشین آلات باید بدرستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: حمایت‌های خوبی از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور صورت گرفته که در کاهش هزینه ها و افزایش کمیت و کیفیت تولید موثر بوده است. نیاز و تقاضا در بخش توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان زیاد است و دولت نیز به این موضوع اهتمام ویژهای دارد چراکه حدود ۷۰ درصد از تسهیلات مکانیزسایون کشاورزی اسمال بیشتر از سال گذشته شده است.

عنایتی رویکرد وزارت جهاد کشاورزی را افزایش بهره‌وری با استفاده زا دانش و فناوری های نوین دانست و اظهار داشت:  همسو با این رویکرد علاوه بر تامین بذور گواهی شده ، تامین نهاده ها و توسعه کارنده‌ها و ماشین‌های کشاورزی مورد تاکید است.

وی از مازندران به عنوان استان‌ پرظرفیت در استفاده از ماشین‌های برداشت غلات نام برد و گفت :  بومی‌سازی و تولید داخلی ماشین‌های کشاورزی مورد نیاز مورد توجه و حمایت دولت است تا هم هزینه تولید کاهش بیابد و هم مانع خروج ارز از کشور شود.

این مسوول کشاورزی مازندران به اهمیت کاهش ضایعات برداشت با استفاده از ماشین‌های مخصوص محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت تمام شده ماشین‌آلات کشاورزی همراه با افزایش کیفیت تقاضای کشاورزان است که باید به این نیاز توجه ویژه شود. امروز با اهتمام دولت  تعرفه خدمات ماشین‌های کشاورزی بگونه‌ای است که هم کشاورز و هم صاحبان ماشین‌آلات رضایتمندی داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید