Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۶۴ اکیپ دامپزشکی آذربایجان غربی بر ذبح دام‌ها در عید قربان نظارت دارند

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر سلامت دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان در سراسر استان توسط ۱۲۰ نیروی دامپزشک، بازرس گوشت و ناظرین شرعی در قالب ۶۴ اکیپ نظارتی انجام می‌شود.

۶۴ اکیپ دامپزشکی آذربایجان غربی بر ذبح دام‌ها در عید قربان نظارت دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی، اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی‌های بعمل آمده با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، امامان جمعه و جماعات و با بکارگیری ۱۹  اکیپ ثابت و  ۴۵ اکیپ سیار آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی(گاو، گوسفند و بز) جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عیدسعید قربان است.

وی گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهار راه‌های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند،  توصیه می‌شود شهروندان دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح کنند.

خلیل زاده اضافه کرد: اکیپ‌های سیار کنترل بهداشتی شبکه‌ دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی‌ها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد.

ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۷۶۵۵۰ وشماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر آماده ارایه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سووالات شهروندان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید