Iranian Agriculture News Agency

خدمات رایگان ۹ کشتارگاه دام استان در ایام عیدقربان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: برای ارائه خدمات رایگان ذبح شرعی به شهروندان با ۹ کشتارگاه در سطح استان هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

خدمات رایگان ۹ کشتارگاه دام استان در ایام عیدقربان

به گزارش اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی گلستان؛ مدیرکل دامپزشکی استان، در ادامه درباره مجموعه تمهیدات برنامه ریزی شده برای عیدسعید قربان گفت: ۶۷ اکیپ دامپزشکی که ۱۶ اکیپ آن ثابت و ۵۱ اکیپ سیار برای معاینه و نظارت بر عرضه دام زنده در محل های عرضه دام زنده، نظارت بر کلیه مراحل کشتار در کشتارگاه ها، نظارت بر مراحل ذبح در فضاهای شخصی و آپارتمان ها و همچنین همکاری ۱۴ ناظر شرعی برای نظارت بر ذبح شرعی دام در کشتارگاه ها برنامه ریزی شده است. و نکته مهم تمهیدات صورت گرفته؛ خدمات رایگان ۹ کشتارگاه استان به شهروندان از ۶صبح تا ۱۴بعدازظهر  روز عیدقربان انجام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: تلفن گویای ۱۵۱۲ دامپزشکی در راستای نظارت بهداشتی بر دام های قربانی و لاشه های آن اعلام شده و همچنین توصیه اکید به شهروندان برای عدم مصرف جگر و گوشت تازه و نگهداری آن در یخچال حداقل ۲۴ ساعت صورت بگیرد. و شهروندان توجه داشته باشند که گوشت دارای مهر و لیبل دامپزشکی از مراکز تحت نظارت تهیه کنند.

محرابی هم چنین درباره رعایت نکات بهداشتی و بیماری های شایع بین دام و انسان گفت: توصیه اکید به شهروندان گلستانی داریم که برای خرید دام به مراکز عرضه دام رسمی اعلام شده مراجعه کنند و کشتار دام هم صرفا در کشتارگاه صورت بگیرد و با توجه به وجود بیماری های مشترک دام و انسان از قبیل CCHF ، بروسلوز، سل و … از ذبح دام در معابر و اماکن عمومی بپرهیزند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید