Iranian Agriculture News Agency

کشت نشایی پنبه در شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کشت نشایی پنبه در شهرستان ارزوئیه در آخرین روز از فصل بهار با انتقال بیش از 200هزار نشاء به زمین اصلی ودر سطح 3هکتار انجام شد.

کشت نشایی پنبه در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پور عبدالله گفت: ارقام کاشته شده شامل"لیدر" و"بابیلون "است وعملیات کاشت توسط دستگاه نشاکار وبا حضور ونظارت مسئول پنبه ودانه های روغنی استان ، مسئول کشاورزی حفاظتی مدیریت زراعت استان ،نماینده شرکت آویژه ،همکاران اتحادیه تعاونی تولید وکارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه انجام وعملیات کشت تا کنون ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه افزود: از آنجایی که پنبه از معدود گیاهانی است که قابلیت کشت در اراضی شور رادارد والبته  در مرحله جوانه زنی وسبز شدن تا حدودی به شوری حساس است که با انجام کشت نشایی می توان پس از سپری شدن مراحل رشد گیاه وحساس به شوری به زمین انتقال داده شود .

وی ادامه داد: بذرهای پنبه دلینته وضدعفونی شده در گلخانه تحت شرایط کنترل شده کشت شده وتحت نظارت ومراقبت قرار گرفته وپس ازطی  یک دوره یک ماهه در مزرعه کاشته شدند.

گفتنی است از مزایای کشتهای نشایی میتوان به صرفه جویی در مصرف بذر، کنترل بهتر آفات در مراحل اولیه رشد گیاه کاهش تعداد وجین علف هرز، استقرار مناسب بوته ها ورسیدن به تراکم مطلوب وعملکرد بالاتر، زودرسی محصول، از همه مهمتر صرفه جویی20 درصدی  در مصرف آب اشاره نمود

لازم به ذکر است علاوه بر پنبه،حدودا  800هکتار از محصولات زراعی شهرستان (محصولات جالیزی) نیز به صورت نشایی کاشت شدند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید