Iranian Agriculture News Agency

سه هزار تن کلزا در کردستان تولید می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود سه هزار تن کلزا در مزارع استان تولید شود.

سه هزار تن کلزا در کردستان تولید می شود

 

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمد صالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان  با بیان اینکه یک هزار و ۱۲۹ هکتار دانه روغنی کلزا در استان کشت شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود ۲ هزار و ۸۰۰ تن تا سه هزار تُن محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: قیمت تضمینی خرید کلزا ۲۳۰ هزار ریال تعیین شده و این محصول طی قراردادی به مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه تحویل داده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: مراکز خرید تضمینی کلزا در شهرهای قروه، دهگلان، کامیاران، سقز و مریوان در تعاونی های روستایی اقدام به خرید محصول از کلزاکاران می کند.

احمدی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان هم به کشت جو اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۳۴ هزار هکتار آن جو دیم و ۶ هزار هکتار هم جو آبی است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۷۰ هزار تن جو هم در استان برداشت شود، ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام استان هر کیلوگرم محصول جو به قیمت ۱۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات  کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید