Iranian Agriculture News Agency

تحویل آبشخور به دامداران شهرستان دامغان

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از تحویل آبشخور به دامداران شهرستان دامغان خبر داد.

تحویل آبشخور به دامداران شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی جمشیدی مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اظهار کرد: در راستای طرح بهبود، اصلاح و احیای مراتع و به‌منظور کاهش فشار دام در یک قسمت و بهداشتی نمودن شرب دام در سال جاری 18 دستگاه آبشخور تحویل دامداران این شهرستان شد.

وی افزود: جنس آبشخورها فلزی بوده و برای ساخت و تولید آن بالغ بر 200 میلیون ریال هزینه شده است.

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان افزود: آبشخورهای تهیه شده در ابعاد نیم متر در 2 و نیم متر بوده که با توجه به روکش گالوانیزه می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر عوامل فرساینده داشته باشد و دفعات بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

جمشیدی افزود: با توجه به وسعت مراتع و تقاضای متعدد و مکرر از سوی دامداران زحمتکش این شهرستان، نیازمند افزایش اعتبارات تخصیصی در این بخش هستیم.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی دهه اخیر و خشک یا کم آب شدن بسیاری از منابع شرب دام و به‌منظور جلوگیری از هدر رفت منابع آب از مظهر چشمه یا قنات تا محل استفاده (آبشخور یا منابع ذخیره) بخش مهمی از عملکرد در راستای مدیریت منابع آب تلقی می‌شود که نیازمند افزایش چشم‌گیر اعتبارات در این بخش هستیم.

لازم به ذکر است عرصه‌های مرتعی دربردارنده 800 هزار هکتار از پهنه این شهرستان بوده و هم اکنون 1279 نفر بهره‌بردار با ظرفیت 162 هزار و 810 واحد دامی در 162 سامانه عرفی از مراتع این شهرستان بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید