Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۲ هزار دستگاه کمباین برداشت غلات در کردستان را برعهده دارند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲ هزار و ۶۳ دستگاه کمباین بومی و مهاجر از اوایل تیرسال جاری تا شهریورماه اقدام به برداشت گندم، جو و کلزا در مزارع استان می کنند.

بیش از ۲ هزار دستگاه کمباین برداشت غلات در کردستان را برعهده دارند
 به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان، محمدصالح احمدی  با اشاره به اینکه ۵۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، اظهار داشت: از این میزان ۳۲ هزار هکتار آن گندم آبی و مابقی دیم است.

وی با بیان اینکه عملکرد گندم آبی در استان پنج تن در هکتار و گندم دیم هم حدود یک تن در هکتار است، اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال ۸۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود و از این میزان هم ۶۸۰ هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان توسط مراکز خرید، خریداری می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه برداشت گندم در مزارع استان از اوایل تیر آغاز شده است، گفت: یک هزار و ۴۰۰ دستگاه کمباین بومی و بیش از ۶۰۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۷۵ دستگاه دروگر برداشت غلات را در استان برعهده دارند.

احمدی یادآور شد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم از پنج هزار تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: همچنین امسال به هر کشاورزی که محصول خود را تحویل مراکز خرید دهد، بابت هر کیلو ۱۰ هزار ریال اضافی به عنوان پاداش داده می شود و به اصطلاح قیمت هر کیلو گندم تضمینی به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می رسد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید