Iranian Agriculture News Agency

۵۴ هکتار از سواحل استان بوشهر آزاد سازی شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد سازی سواحل برای استفاده عموم ۵۴ هکتار از سواحل این استان به طول ۱۰ هزار متر از اشغال دستگاه‌های اجرایی و نهادها آزاد شده است.

۵۴ هکتار از سواحل استان بوشهر آزاد سازی شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، غلامرضا منتظری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: آزاد سازی سواحل با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و با حمایت استاندار، رئیس کل دادگستری و دادستان استان بوشهر انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از احکام قضایی در این زمینه در مرحله اجرا قرار دارد و برای اجرای این احکام به همکاری و حمایت تمام مراجع مسئول از جمله اعضای شورای تامین شهرستان‌ها و فراهم کردن امکانات و مقدمات نیاز است انتظار می‌رود همانند گذشته از مجموعه منابع طبیعی حمایت و همکاری لازم صورت گیرد.

منتظری اظهار کرد: همچنین سال گذشته با اجرای مقررات قانون اراضی مستحدث و ساحلی در کل ساحل استان بوشهر حریم ۶۰ متری دریا تعیین شد و در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار محدوده حریم ۶۰ متری دریا سند تک برگ صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری‌ها و اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر و همکاری دستگاه‌های قضایی، نظامی، انتظامی و نظارتی در بحث حفاظت و صیانت از انفال یکهزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی از تصرف افراد سودجو در استان بوشهر خارج شد و حدود ۸۰۰ هکتار رفع تصرف و خلع ید متجاوزان از این زمین‌ها انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: همچنین در سه ماه نخست امسال نیز تاکنون ۹۷ فقره رای قطعی به نفع دولت صادر و ۴۱۰ هکتار از زمین‌های ملی رفع تصرف و آزاد شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد اراضی در استان بوشهر کاداستر و سند آنها صادر شده است که این اقدام می تواند تاثیر بسیار مثبتی در حفاظت از زمین‌های ملی و حفظ حقوق بیت المال داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید