Iranian Agriculture News Agency

هشت طرح تولیدی در قزوین مجوز گردشگری کشاورزی می‌گیرد

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هشت طرح تولیدی در بخش کشاورزی این استان برای دریافت مجوز گردشگری کشاورزی به اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین ارسال شده است.

هشت طرح تولیدی در قزوین مجوز گردشگری کشاورزی می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمدحسین مصلحی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح‌ها در مساحت ۴۱ هکتار شامل گلخانه، دامپروری، پرورش ماهی، باغ زیتون و میوه در شهرستان‌های قزوین و آبیک است.

وی اضافه کرد: از این تعداد طرح‌های کشاورزی سه طرح گلخانه، دامپروری و پرورش ماهی موفق به گرفتن مجوز شده و مابقی طرح‌ها در حال سپری کردن روند اداری است.

مصلحی در ادامه بر اهمیت توسعه گردشگری کشاورزی تاکید کرد و گفت: گردشگری کشاورزی فرصتی ایجاد می کند تا علاوه بر توسعه روستاها در حوزه تولیدات بخش کشاورزی یک فضای تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

این مسؤول سپس به برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری کشاورزی اشاره کرد و گفت: قزوین دومین استان کشور است که به برگزاری دوره آموزشی کشاورزی گردشگری اقدام کرده و در این راستا از ظرفیت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، اساتید دانشگاه و فعالان بخش کشاورزی بهره برده است.

به گفته مصلحی، قزوین استان پیشرو در گردشگری کشاورزی است که برای تحقق این مهم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید