Iranian Agriculture News Agency

برداشت جو از مزارع اقلید آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از آغاز برداشت جو از بالغ بر 8 هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت از اواخر خرداد ماه آغاز و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

برداشت جو از مزارع اقلید آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار با اشاره به اینکه از سطح مذکور حدود 7 هزار هکتار کشت آبی  و 1300 هکتار مزارع دیم را شامل می شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود بالغ بر 22هزار تن جو از این مزارع برداشت شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری وضعیت بارندگی ها نا مساعد و در چندین مرحله شاهد سرمازدگی بهاره بوده ایم، اظهار کرد: تعداد زیادی از مزارع شهرستان اقلید به همین دلایل از حیز انتفاع خارج و یا با کاهش عملکرد حدود 20 درصدی  مواجه اند.

او با بیان اینکه برداشت سریع محصولات شتوی اولویت دارد، ابراز کرد: ادوات برداشت روزانه بازدید و هماهنگی های لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت کمباین ها انجام شده است.

طرفدار با اشاره به اینکه محصول جو در تغذیه دام مورد استفاده دارد، اضافه کرد: امیدواریم محصول تولیدی کشاورزان بتواند قسمتی از نیاز بیش از 258 هزار راس دام سبک و سنگین شهرستان اقلید را تامین نماید.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید