Iranian Agriculture News Agency

نوبخت در اولین سفر استانی در گیلان:

افزایش پوشش گیاهی و صیانت از جنگل‌ها، از اولویت‌های سازمان منابع‌طبیعی است

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: افزایش سطح پوشش گیاهی، حفاظت و صیانت از منابع خدادادی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری، توسعه زراعت چوب و مدیریت و ساماندهی اصولی نهالستان‌های کشور، از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور در کشور و استان سرسبز گیلان است.

افزایش پوشش گیاهی و صیانت از جنگل‌ها، از اولویت‌های سازمان منابع‌طبیعی است

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت سرپرست سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور در اولین سفر استانی خود با حضور در نشست شورای اداری استان گیلان، به نقش جنگل‌ها و درختان در فرآیندهای هیدرولوژیکی حوضه‌های آبخیز تاکید کرد.

وی اظهار داشت: بهبود مدیریت منابع آبی، کاهش فرسایش خاک و رسوب‌دهی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش سیل‌خیزی حوضه‌های آبخیز از مزایای اجرای عملیات آبخیزداری است.

استاندار گیلان نیز در این نشست که به بررسی مسایل و مشکلات کشاورزی و منابع‌ طبیعی اختصاص داشت، بر توجه به جنگل و صیانت از عرصه‌های جنگلی تأکید کرد.

اسدالله عباسی به تثبیت وضعیت زباله در پهنه سراوان و تصفیه شیرابه‌ها به میزان شش لیتر در ثانیه اشاره و اضافه کرد: موضوع پسماند در سراوان یک ابر چالش است البته هر نقطه از گیلان با این مشکل مواجه می‌باشد و استان، میراث‌دار مشکلی به نام زباله است که فقط محدود به جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن نیست و با حضور گردشگران، تولید پسماند دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه به‌منظور احداث زباله‌سوز در سریع‌ترین زمان ممکن و ساماندهی ریجکت زباله نیازمند پیگیری جدی و همکاری نمایندگان مجلس است، افزود: همه باید دست‌به‌دست دهیم و بدون انداختن توپ به زمین یکدیگر، این چالش را برطرف سازیم.

بر اساس این گزارش، علاوه بر شرکت در نشست فوق، دیدار با جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و بازدید از نهالستان 63 هکتاری کیاشهر از برنامه‌های دیگر دکتر عباسعلی نوبخت در سفر به استان گیلان به عنوان اولین سفر استانی ایشان بود.

گفتنی است؛ نشست اداری استان گیلان با موضوع بررسی مشکلات استان، روز پنجشنبه با حضور سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، استاندار، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید