Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر:

۱۹ طرح آبخیزداری در بخش آبدان اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: اجرای ۱۹ طرح آبخیزداری در بخش آبدان شهرستان دیر این استان بزودی آغاز می‌شود.

۱۹ طرح آبخیزداری در بخش آبدان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، غلامرضا منتظری در جلسه شورای اداری بخش آبدان شهرستان دیر افزود: مطالعات آبخیزداری در این بخش انجام گرفته و نقاطی که مشخص شده بیش از ۲۲ مورد است که تاکنون سه مورد آن بهره برداری شده و ۱۹ طرح دیگر برای اجرا آماده است.

وی گفت: نهال هایی که در استان بوشهر کاشته شده نیاز به مراقبت دارند که استفاده از ظرفیت های مردمی یاری رسان است و از الزامات بخش آبدان ایجاد کمربند سبز در ورودی شهر، بیابان زدایی و اهتمام به انجام سازه‌های آبخیزداری است.

مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر برداشت شن و ماسه را غیرقانونی دانست و گفت: اگر گزارشی از این برداشت های غیرقانونی به ما برسد برخورد های لازم صورت می گیرد،

وی با اشاره به سامانه ای شدن قطع درختان هرز افزود: قطع درختان از طریق سامانه در سطح ملی رصد می شود، یکی از مشکلات ما در بخش آبدان مراقبت از سازه های آبخیزداری است که همکاری مردم این بخش را می طلبد.

منتظری عنوان کرد: در شیوه نامه ممیزی که از مشکلات روستائیان است سکونت فرد مهم نیست بلکه دامداران قدیمی ارجحیت دارند و این ها وابسته به عرف منطقه است، اگر یکی از دامداران مرتع را ترک کند یا شغل خود را تغییر دهد پروانه چرای او باطل و به دامدار دیگری اهدا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبدان برداشت غیر قانونی شن و ماسه را از مشکلات این بخش دانست و افزود: یکی از گلایه های کشاورزان بخش آبدان درختان هرز است که خواستار قطع آنها هستند، همچنین در اطراف شهر آبدان زمین هایی واگذار می‌شود که بدون اطلاع مسئولان شهر و حتی شهردار است که نیازمند برخورد از طرف منابع طبیعی استان است.

غلامحسین درویشی اضافه کرد: یکی از برنامه های شهردار آبدان یافتن زمینی مناسب برای ایجاد معدن است که نتیجه آن منبع پایدار درآمد زدایی برای جوانان این بخش است.

سید عبدالرسول حسینی عضو شورای اسلامی آبدان خواستار توجه مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر به روستای تنگ نخل شد و اظهار داشت: این روستا دارای طبیعتی زیبا بوده اما به دلیل فرسایش از بین رفته است که نیازمند توجه و ساخت حداقل ۲ سازه آبخیزداری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید