Iranian Agriculture News Agency

کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام در شهربابک برگزار شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام در مرکز خدمات جهاد کشاورزی رباط شهرستان شهربابک برگزار شد.

کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام در شهربابک برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وزیری افزود: با نیاز سنجی انجام شده توسط مرکز خدمات رباط و با توجه به شروع دوره گرما و احتمال شیوع بیماری های دامی، کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام در این مرکز برگزار شد.

وزیری با بیان اینکه این کلاس ها با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهدای رباط، شبکه دامپزشکی شهربابک و نماینده عشایر رباط کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام با حضور تعدادی از دامداران منطقه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کلاس آموزشی دامداران در خصوص علایم بیماری های از جمله تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و.. در دام و انسان ، راه های انتقال بیماری ، روش های کنترل و پیشگیری این بیماری ها آموزش دیدند.

وی ابراز داشت: مدرس این کلاس خانم دکتر زرمهی نسبت به رعایت مسائل بهداشت دام ها و جایگاه نگهداری دام انجام سمپاشی، پشم چینی و شستشوی به موقع دام ها را تأکید کردند و افزود: با رعایت مسائل بهداشتی دام و جایگاه  می توان احتمال شیوع اکثر بیماری ها را به حداقل رساند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید