Iranian Agriculture News Agency

جعفری مطرح کرد:

ضرورت تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی در جهت افزایش سطح علمی عطاران

۵هزار واحد عطاری در تهران وجود دارد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه عطاران گفت: به دنبال تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی برای بالا بردن سطح علمی عطاران و فرزندان آنها هستیم تا با دریافت مدرک معتبر وارد بازار کار شوند.

ضرورت تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی در جهت افزایش سطح علمی عطاران

به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی جعفری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه عطاران (فروشندگان گیاهان دارویی) در نشست خبری اظهار کرد: عطاری در ایران به دوران صفویه باز می‌گردد و اتحادیه عطاران در سال ۱۳۲۲ تاسیس شده و تا به امروز شش هیئت‌مدیره داشته است.

وی افزود: در سه ماه اخیر ۱۳۸۰ بازرسی در رسته های مختلف انجام شده است، رسته عطاران ۱۳۰۰ پروانه کسب دارند و ۱۶۱۰ درخواست پروانه کسب ثبت شده است، همچنین ۱۵۰۰ عطاری بدون مجوز در تهران در حال فعالیت هستند.

جعفری تصریح کرد: 5هزار واحد عطاری در تهران وجود دارد و ما به دنبال ساماندهی عطاری های غیر مجاز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی برای بالا بردن سطح علمی عطاران و فرزندان آنها هستیم تا با دریافت مدرک معتبر وارد بازار کار شوند و آمادگی داریم هر نوع بازرسی از عطاری های مجاز و دارای پروانه را انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه عطاران گفت: کار عطاران فروش گیاهان دارویی، ادویه و گیاهان عطری است و طبابت، تجویز و فروش دارو از وظایف عطاری‌ها نیست.

وی افزود: در بخش فروش در فضای مجازی هیچ نظارتی وجود ندارد و ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم بازرسی و نظارت را در شبکه های مجازی داشته باشیم.

جعفری گفت: از ۱۷ اقلیم گیاهان دارویی، در ایران ۱۳ اقلیم وجود دارد و باید بتوانیم در این بخش به دستاوردهای خوبی برسیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید