Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

نظارت و کنترل بر قیمت کالاهای اساسی تشدید می شود.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بارزترین تخلف اصناف گرانفروشی کالاهای اساسی از جمله برنج،گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و به ویژه آرد و نان است؛ از تشدید نظارت و کنترل قیمت محصولات کشاورزی خبر داد.

نظارت و کنترل بر قیمت کالاهای اساسی تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، داریوش یوسفی، سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی درنشست قرارگاه امنیت غذایی استان با بیان اینکه در سه ماهه سال ۱۴۰۱، تعداد  ۴۵92 مورد بازرسی انجام شده و 1259 گزارش تخلف ثبت شده است؛ افزود: از نظر نوع تخلف گرانفروشی با حدود ۳۱ درصد، عدم درج قیمت با 19.6 درصد و کم فروشی با 18.6 درصد بالاترین رقم تخلفات را به خود اختصاص داده اند. در حوزه کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و سایر محصولات کشاورزی به خصوص آرد و نان است؛ که بارزترین تخلف ها در حوزه آرد و نان بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه کلیه گزارشات در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی ثبت شده ؛ تصریح کرد: از نظر صنفی با حدود ۴۴ درصد بیشترین تخلف در صنف نانوایان گزارش و ثبت شده است که به ترتیب میوه و تره بار، سوپرمارکت داران و مرغ و ماهی با حدود 9.5 و خواربار فروشان و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای با 8 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. مجموع تخلفات تبث شده در سامانه به ارزش ۵۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

یوسفی ضمن قدردانی از همراهی مجموعه اداره کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف افزود: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و بازرسین در گشت‌های مشترک به صورت منظم و مستمرحضور دارند.

 سرهنگ علی ترکاشوند، رئیس بسیج اصناف استان البرز نیز با بیان اینکه تعاملات خوبی بین مجموعه بسیج اصناف سپاه امام حسن مجتبی (ع)، جهاد کشاورزی، دادگستری، تعزیرات، صمت و نهادهای نظارتی استان حاکم است، افزود: هفت قرارگاه در سطح استان داریم که طی جلسات هفتگی در چهارچوب قرارگاه شهید امانی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) ثبت شده است و تاکنون ۱۲۶ جلسه برگزار شده که صورتجلسات و تصمیمات اخذ شده موجود است.

ترکاشوند افزود: تا کنون 212 نفر تا امروز برای همکاری با جهاد کشاورزی سازماندهی، جذب و آموزش دیده اند و مشغول به کار هستند که برای ۱۳۸ نفر از بازرسین کارت صادر شده و به صورت عملیاتی کار می کنند.

رئیس بسیج اصناف استان البرز با اشاره به اینکه 67 نفر از بازرسین بسیج اصناف به سامانه سیمبا دسترسی دارند و از ابتدای سال تا کنون نزدیک به 3000 گزارش مردمی رسیدگی شده است؛ در خصوص استقرار بازرسین بسیج در کارخانجات آرد و روغن تصریح کرد: از مجموع ۲۱۲ نفر بازرس بسیج اصناف مازاد بر ۱۳۸ نفر نیرو در کارخانجات آرد مستقر خواهند شد اما در کارخانجات روغن ناظر مقیم حضور دارد و استقرار نیروها در کارخانجات آرد هم به زودی عملیاتی خواهد شد.

در این نشست بر تشدید نظارت و کنترل قیمت کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات، واحدهای تولیدی و مقایسه آن با قیمت مصوب و نحوه نظارت بر کالاهای اساسی و برخورد با گرانفروشی، کم فروشی و سایر مصادیق تخلف تأکید شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید