Iranian Agriculture News Agency

پنج میلیون اصله نهال درختان مثمر سالانه در اصفهان تولید می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام کرد: سالانه پنج میلیون اصله نهال استاندارد و اصلاح شده درختان مثمر در این استان تولید می‌شود.

پنج میلیون اصله نهال درختان مثمر سالانه در اصفهان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمدرضا رییس‌زاده  افزود: این تعداد نهال زیر نظر  موسسه ثبت گواهی بذر و نهال و سازمان جهاد کشاورزی در نهالستان‌های مجاز اصفهان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۵ نهالستان درختان مثر فعال در استان وجود دارد که در زمینه تولید انواع نهال، پیوندک مورد نیاز از باغ مادری فعالیت می‌کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: انواع آلو، گیلاس، زردآلو، هلو و شلیل، ارقام مختلف بادام، گلابی، سیب، انار و پسته بیشترین سهم نهال های کشت شده در استان را تشکیل می‌دهد.

رییس‌زاده خاطرنشان کرد: این نهال ها با آب و هوای استان چه در مناطق گرم و چه سردسیر مطابقت دارد و بخش قابل توجهی از محصولات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از نهال های تولیدی در نهالستان‌های مجاز استان اصفهان دارای شناسه است تصریح کرد: این شناسه به نوعی سلامت و مناسب بودن نهال مورد نظر را نشان می‌دهد تا خریداران و باغداران با اعتماد بیشتر برای خرید آنها اقدام کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهارداشت: این استان رتبه نخست تولید نهال در کشور را داراست و بخشی از آنها به کشورهای همسایه و همچنین دیگر استان ها صادر می‌شود.

مجموع اراضی باغی اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای  در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید