Iranian Agriculture News Agency

کشت 540 هکتار باغات گردو در دامغان

شناسایی ارقام مقاوم به سرما و دیر گل برای جلوگیری از خسارت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در شهرستان دامغان 540 هکتار باغات گردو در مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه کوه و طزره کشت شده است.

کشت 540 هکتار باغات گردو در دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر امامیون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردو یکی از محصولات خشکبار و ارزشمند در کشور است که علاوه بر ارزش غذایی بالا از جایگاه ویژه‌ای در تجارت خشکبار برخوردار است.

وی گفت: در شهرستان دامغان 540 هکتار باغات گردو در مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه کوه و طزره کشت شده است که از لحاظ کیفی شاخص هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و وقوع سرمای دیررس بهاره در بسیاری از مواقع موجب خسارت به شاخه و میوه این درختان می‌شود.

امامیون گفت: ازاین‌رو برای برطرف کردن این معضل راهکار شناسایی و معرفی ارقام دیر گل با مقاومت به سرما و آفات و بیماری‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال به‌صورت الگویی تعداد ۳۵۰ اصله درخت با روش سرشاخه کاری در منطقه رودبار اصلاح شد و این طرح از اوایل اردیبهشت‌ماه با روش پیوند تاجی عملیات سرشاخه کاری انجام شد که در زمان اجرای این طرح کارگاه‌های آموزشی پیوند گردو نیز برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ابراز امیدواری کرد توسعه این روش کار مؤثری باشد.

امامیون گفت: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات باغبانی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید