Iranian Agriculture News Agency

اجرای 5050 متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه چنداب گرمسار خبر داد.

اجرای 5050 متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان گرمسار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیر حسین شاه حسینی اظهار کرد: در راستای مدیریت حوزه های آبخیز عملیات آبخوان داری و پخش سیلاب به منظور تغذیه سفره آب های زیرزمینی و کنترل سیل پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز چنداب  بخش ایوانکی و با حجم 5050 متر مکعب و با اعتبار بالغ بر شانزده  میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی 1400 در چهار ماهه اول سال اجرا شد.

وی گفت: این پروژه بر اساس مطالعات حوزه در دو بخش مرمت بند خاکی در سطح 3550 متر مکعب و احداث بند سنگ و ملات با حجم 1500 متر مکعب اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار افزود: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب های زیر زمینی دارد.

شاه حسینی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: اجرای پروژه‌های مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری در حوزه آبخیز چنداب به دلیل فراهم آوردن شرایط کاهش سرعت روان‌آب بتواند  موجبات نفوذ روان آب را به درون سفره‌های آب زیر زمینی فراهم کرده که این موضوع باعث تقویت آبخوان‌های شهرستان شده و در نتیجه افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغال و بهبود معیشت ساکنین حوزه آبخیز را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید