Iranian Agriculture News Agency

خطر طغیان آفات پنبه در فارس

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از خطر طغیان کرم خاردار و کرم غوزه در مزارع پنبه این استان خبر داد.

خطر طغیان آفات پنبه در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جاوید عباسی گفت: با توجه به میزان شکار این حشرات در تله های ردیابی و پیش آگاهی و افزایش دما، کشاورزان باید نسبت به پایش مزارع اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان در صورت مشاهده لاروها و علائم خسارت به منظور مبارزه با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند، تصریح کرد: مزارع شهرستان های داراب، زرین دشت، فسا ، لارستان و استهبان در معرض خطر بیشتری از مزارع سایر شهرستان های استان فارس قرار دارند.

عباسی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود تا پایان مرحله داشت پنبه هر 20 الی 30 روز جمعیت آفات مذکور طغیانی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: لاروهای کرم خاردار به رنگ قهوه ای و دارای برآمدگی به شکل خار در پشت بدن 

وی اظهار کرد: لاروهای این حشرات قبل از تشکیل غوزه از جوانه انتهایی و در مراحلی بعدی از گل ها و غوزه ها تغذیه و موجب ریزش گل ها و غوزه ها و باز نشدن آنها می شوند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سطح زیر کشت پنبه در این استان 19000هکتار پیش بینی شده است،بیان کرد: شهرستان های داراب، لارستان، زرین دشت و فسا و استهبان بیشترین سطح زیر کشت را دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید