Iranian Agriculture News Agency

پنجمین جشنواره سراسری گیلاس اشنویه برگزار شد

پنجمین جشنواره سراسری گیلاس اشنویه پس از ۲ سال وقفه با برگزاری برنامه های متنوعی در این شهرستان برگزار شد که شمار زیادی از گردشگران شهرهای مختلف استان در قالب تورهای گردشگری در آن حضور داشتند.

پنجمین جشنواره سراسری گیلاس اشنویه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مردم آذربایجان غربی، شهر اشنویه را به باغات گیلاس می‌شناسند، با آغاز فصل برداشت گیلاس، این شهر همه ساله پذیرای میهمانان زیادی می‌شود که از دور و نزدیک برای خرید این میوه بهشتی و تماشای مناظر چشم نوازش به این شهر می‌آیند و با جعبه‌های پر از گیلاس و آلبالو به خانه‌های شان باز می‌گردند.

اصلی ترین شغل مردم اشنویه کشاورزی است و گیلاس یکی از مهم‌ترین محصولات باغی این شهرستان به شمار می‌رود؛ این شهرستان از دیرباز لقب پایتخت گیلاس ایران را دارد به طوریکه هر ساله با شروع فصل برداشت این محصول در تیرماه میزبان تعداد زیادی از گردشگران نقاط مختلف کشور می‌شود.

اشنویه دارای بیش از ۸۰۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۵۰۰ هکتار بارور است و امسال پیش بینی می شود بیش از چهار هزار تن محصول از آن برداشت شود که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان های دیگر نیز ارسال می شود.

امسال محصول گیلاس و آلبالوی اشنویه اکثرا" به مقصد روسیه صادر شده واکنون نیز روند صادرات همچنان ادامه دارد.

شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند. گردشگران از اصفهان و تبریز و لرستان و استان کردستان و حتی از تهران هم  در این جشنواره حضور داشتند .

اشنویه نزدیک ترین شهر آذربایجان غربی به ارومیه است که در یک منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا قرار گرفته و با کشورهای ترکیه و عراق مرز مشترک دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید