Iranian Agriculture News Agency

۱۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه است

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه است که محصولات زراعی بیشترین میزان سطح بیمه گری با ۱۲۳ هزار هکتار را دارا هستند.

۱۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه است

به گزارش خبرنگار ایانا درآذربایجان غربی ، بیت الله صادق زاده معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان افزود: این استان از حیث بیمه گری سطوح زراعی زیر کشت رتبه یازدهم کشور و محصولات باغی رتبه ۱۰ را دارد.

وی اضافه کرد: میزان سطح بیمه شده در بخش محصولات باغی ۱۳ هزار و ۳۵۶ هکتار بوده و ۳۲۱ هزار راس دام از دامهای استان نیز بیمه شده اند.

صادق زاده ادامه داد: امسال ۷۶ هزار کندوی زنبور عسل بیمه شده است و در آبزیان نیز در حدود ۷۹۵ هزار و ۵۶ قطعه تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای افزایش رغبت بیمه گزاران در زیربخشهای مختلف مشوق هایی لحاظ شده است که شامل تخفیف های بین پنج تا ۵۰ درصدی است.

صادق زاده ادامه داد: سعی می شود مشکلات موجود در این بخش مرتفع  شود و برای حمایت از کشاورزان تهاتر نیز در محصولات باغی پیگیری می شود.

وی  با اشاره به خسارتهای وارد شده به بخش کشاورزی بیان کرد: وقوع خشکسالی در مزارع دیم شمال و سرمازدگی محصولات زراعی و باغی در مزارع جنوب استان موضوعاتی است که لازم است بررسی و اقدامات لازم برای تعیین میزان غرامت  و افزایش میزان ضریب بیمه در سال زراعی جدید انجام شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی اذربایجان غربی و رییس صندوق بیمه کشاورزی استان نیز در این جلسه بیان کرد: در حمایت از بیمه گزاران، پرداخت غرامت ها و افزایش نفوذ تعداد کارگزاران بیمه با توجه به تعداد بالای بهره بردار بخش کشاورزی در استان ، لازم است افزایش یابد.

اکبر کرامتی بیان کرد: بهره مندی از حمایت سایر دستگاههای انقلابی مانند بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز باید در این زمینه پیگیری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید