Iranian Agriculture News Agency

رفع تداخل ۵۶۶۶ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان ‌غربی

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی از رفع تداخل و تعیین تکلیف ۵ هزار و ۶۶۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

رفع تداخل ۵۶۶۶ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان ‌غربی

به گزارش خبرنگارایانا در آذربایجان غربی ، مجتبی قلنجی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون رفع تداخلات در استان، گفت: با توجه به اهمیت رفع تداخل ناشی از اجرای مقررات موازی که منجر به تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص و به تبع آن صدور اسناد مالکیت کشاورزان می‌شود، در سه ماهه نخست سال جاری ، ۴۵ پلاک از مجموع مساحت ۴۹ هزار و ۶۵۳ هکتار جهت رفع تداخل بررسی و تثبیت مالکیت شد.

وی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی در جهت اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی زمینه صدور اسناد تک برگی را که از مطالبات کشاورزان از دولت است، فراهم می‌آورد.

 قلنجی یادآورشد: این مهم به کمک تولید و رفع موانع در این حوزه آمده است و همچنین به کاهش دعاوی حقوقی بهره‌برداران منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است، افزود: آذربایجان غربی جزو استانهای برتر و پیشرو در رفع تداخل اراضی در کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید