Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب

به مناسبت گرامیداشت هفته جهادکشاورزی ، از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار، مدیر و کارکنان جهادکشاورزی و ادارات تابعه شهرستان تجلیل شد.

تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزری میاندوآب در این مراسم با اشاره به انتخاب ۷ نمونه استانی و ۲ نمونه ملی از شهرستان میاندوآب، گفت: از ۴ نمونه ملی استان، ۲ نمونه مربوط به شهرستان میاندوآب است که نشان از همت والای کشاورزان و کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان دارد. 

دیانتی افزود: نمونه های ملی میاندوآب در رشته های انتقال آب با لوله و مدیر عامل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی می باشد و ۵ تولید کننده برتر این شهرستان، در زمینه مشاغل خانگی، واحد جوجه کشی، تولید پیاز، مدیریت منابع جنگلی، شرکت خیر و حامی منابع طبیعی، موفق به کسب رتبه های برتر استانی شده اند.

وی بر ضرورت انتقال تجربیات کشاورزان نمونه به سایر تولیدکنندگان بخش کشاورزی، در راستای ارتقای عملکرد در واحد سطح و پایداری تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با قدردانی از حمایت های امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، از بخش کشاورزی، علی الخصوص در زمینه، تامین به موقع آب، اظهار کرد: خوشبختانه امسال با توجه به رعایت تاریخ کشت و بارندگی های مناسب، محصولات زراعی از وضعیت مطلوبی برخوردار اند؛ ولی متاسفانه حوادث غیر مترقبه بویژه سرمازدگی، بارش تگرگ و وزش باد شدید، به محصولات باغی شهرستان بویژه محصول انگور و هسته دارها بالای ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی پرسنل جهادکشاورزی، خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای قانون انتزاع تکالیف مرتبط با تنظیم بازار و واگذاری برخی از مسؤلیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، درخصوص نظارت بر تأمین کالاهای اساسی به وزارت جهادکشاورزی، حجم وظایف و مسئولیتهای همکاران این مجموعه دو چندان شده و جا دارد از فعالیت جهاد گونه این عزیزان، تقدیر و تشکر کنم.

دیانتی اضافه کرد: در راستای برقراری آرامش در بازار، جلوگیری از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و بروز هر گونه اختلال در تامین کالاهای اساسی، تعداد ۲۴۵۲ مورد بازرسی، از واحدهای صنفی، نانوایی ها، فروشگاههای توزیع مواد پروتئینی، میوه و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، توسط بازرسان قرارگاه تامین امنیت غذایی جهادکشاورزی این شهرستان انجام گرفته و در جریان بازرسی ها، تعداد ۲۴۱ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف، تشکیل که جهت رسیدگی به اداره تعزیزات حکومتی ارسال شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین نزدیک به ۹۹ تن آرد یارانه ای قاچاق، شامل ۲۴۶۶ کیسه ۴۰ کیلویی، کشف و پس از طی مراحل قانونی و انجام هماهنگی لازم با ارگانهای مربوطه، در بین واحدهای نانوایی شهرستان توزیع شده است.  

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار میاندوآب نیز در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی این شهرستان با تبریک هفته جهاد کشاورزی و عرض خدا قوت به کشاورزان و کلیه فعالان بخش کشاورزی گفت: ارتقای تولیدات بخش کشاورزی حاصل دسترنج تولیدکنندگان، کارشناسان و متخصصین بخش کشاورزی است و توسعه این بخش، بستر مناسبی برای اشتغال زایی و رونق تولید در شهرستان میاندوآب ایجاد می کند. 

ناصر سلمان زاده اذعان کرد: کشاورزان زحمتکش و پرسنل خدوم جهاد کشاورزی در خط مقدم جبهه اقتصادی و در عرصه های تولید به جهاد مشغول اند و به حق که لقب سنگر سازان بی سنگر را از آن خود کرده اند. 

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در شهرستان در راستای احیای دریاچه ارومیه، خواستار توسعه و ترویح کشت محصولات کم آب بر و جایگزینی آنها، با محصولاتی با نیاز آبی بالا، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید