Iranian Agriculture News Agency

برداشت هندوانه و خربزه از مزارع شهرستان ارزوئیه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت محصولات جالیزی در شهرستان ارزوئیه از اوایل خرداد ماه آغاز و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد و از هر هکتار به طور متوسط 28 تن هندوانه برداشت می شود.

برداشت هندوانه و خربزه از مزارع شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورعبدالله وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل بیش از 126000تن محصول برداشت وعلاوه بر عرضه در داخل کشور  به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می شود.

وی افزود: در زمینه برداشت محصولات جالیزی در شهرستان ارزوئیه برای بیش از 4000نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی فصلی شده است.

پورعبدالله خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم هندوانه در محل مزرعه از کشاورز به قیمت 1800 تومان خریداری می شود.

وی با بیان اینکه بالا بودن هزینه های تولید از مشکلات جالیز کاران شهرستان است، افزود: سطح زیر کشت محصولات جالیزی  در سال زراعی جاری 4500 هکتار است وکشت به صورت جوی وپشته ای و زیر پلاستیک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات جالیزی شهرستان شامل"هندوانه،خربزه،طالبی وملون "می باشد، افزود: به منظور عملکرد بهتر و مصرف بهینه آب، از این سطح  حدودا600 هکتار به صورت نشایی کشت شده و 2000 هکتار از مزارع به شیوه نواری تیپ آبیاری شدند.

وی اظهار داشت: محصولات جالیزی ارزوئیه، بدلیل دارا بودن اقلیم مناسب وپتانسیل مستعد، دارای طعمی بی نظیر وبسیار شیرین، گوارا و دلچسب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید