Iranian Agriculture News Agency

اجرای فاز اول طرح خدمت رسانی دامپزشکی در حوزه آبریز کرخه

بیش از 1800 راس دام سبک و سنگین تحت پوشش خدمات رایگان دامپزشکی استان قرار گرفتند.

اجرای فاز اول طرح خدمت رسانی دامپزشکی در حوزه آبریز کرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با کاهش دبی آب در مناطق آبریز کرخه فاز اول طرح خدمات رسانی دامپزشکی استان در شهرستان هویزه و روستاهای تحت تاثیر کمبود آب به اجرا در آمد.

 

مصطفی کنار کوهی افزود: شهرستان هویزه دارای 60 هزار راس دام سبک، 2 هزار راس دام سنگین و بالغ بر بیش از 4 هزار و 500 راس گاومیش می باشد، که در فاز اول این طرح کارشناسان دامپزشکی استان با حضور در منطقه نسبت به رصد و پایش بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و حیوان اقدام نمودند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 800 راس دام سبک و سنگین در منطقه رفیع به صورت کاملا رایگان مورد ویزیت و درمان قرار گرفتند افزود: با بررسی های میدانی از دامداری های موجود در محل نسبت به انجام سم پاشی و توزیع داروهای ضد انگل ومکمل های ویتامینی در بین دامداران اقدام نمودند.

کنارکوهی همچنین یاد آور شد که در این خصوص نیز بالغ بر بیش از یک هزار و 800 راس گاومیش علیه انگل های خارجی ایمن گردید.

وی اظهار کرد: با راهکارهای ارائه شده از سوی دامپزشکی استان در خصوص نصب مه پاش در دامداریهای موجود درحوزه آبریز کرخه می توان تا حدود بسیار زیادی از گاومیش های موجود در منطقه در مقابل گرما محافظت کرد.

کنار کوهی با اشاره به خدمات رایگان دامپزشکی در این مناطق گفت: یکی از اولویت های مهم و اساسی این اداره کل، آموزش چهره به چهره است که در کنار فعالیت درمانی های صورت گرفته دامداران با راهکارهای مقابله جهت جلوگیری از بروز بیماریهای دامی در منطقه نیز آشنا گردیدند.

وی با بیان اینکه که تمام تلاش دامپزشکی استان حفظ سلامت و رفاه حیوان بدون هیچ گونه چشم داشتی است گفت: این اداره کل تا برگشت به شرایط نرمال در حوزه آبریز کرخه در کنار دامداران عزیز است و خدمات رایگان خود را ارائه می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید