Iranian Agriculture News Agency

اختصاص بیش از 2هزار میلیارد ریال تسیهلات بانکی به پرورش دهندگان دام و طیوردر اصفهان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به پرورش دهندگان دام و طیوردر اصفهان اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 2هزار میلیارد ریال تسیهلات بانکی به پرورش دهندگان دام و طیوردر اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رضا جمشیدیان مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به پرورش دهندگان دام و طیوردر اصفهان اختصاص یافت، این تسهیلات به پرورش دهندگان دام وطیور استان در قالب ۹۰۰ پرونده و به منظور حمایت از تولید اختصاص یافته است.

به گفته او طرح دامدار کارت به منظور اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به این بخش توسط بانک کشاورزی در حال انجام است که بر این اساس تا سقف ۲ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد به فعالان تولیدی این بخش پرداخت می‌شود.

 تسهیلات حمایتی از بخش دامپروری و پرورش طیور در سال گذشته تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و سود ۱۱ درصد بود که امسال این رقم همسو با سیاست‌های دولت وتامین نقدینگی صاحبان سرمایه افزایش و سود آن یک درصد کاهش یافته است.

جمشیدیان می گوید: پارسال ۵۹۰ میلیارد ریال وام به دامداران و پرورش دهندگان طیور در اصفهان اختصاص یافت و امسال نیز تاکنون ۲ هزار فقره تسهیلات به متقاضیان این استان پرداخت شده است.

او گفت: میزان وام پرداختی همزمان با اجرای طرح تا پایان خرداد ماه افزون بر پنج هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی اصفهان با اشاره به خرید گندم تضمینی گفت: بانک کشاورزی برای خرید این میزان گندم ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه به گندم کاران پرداخت کرده است.

به گفته او امسال تاکنون قریب به پنج هزار تن گندم تضمینی برای حمایت از کشاورزان این استان خریداری شده است.  با اختصاص اعتبار جدید امکان خرید مجدد گندم تضمیمی فراهم و از کشاورزان حمایت خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید