Iranian Agriculture News Agency

امسال ۷هزار تن انواع محصولات دارویی جمع‌آوری می‌شود

گل محمدی محصول درآمدزای استان کردستان

گل‌محمدی یکی از محصولات درآمدزا و اشتغال‌آفرین در استان کردستان بوده که رونق پایدار و مهاجرت معکس به روستاها به دنبال داشته و در همین راستا دولت از کشاورزان این عرصه حمایت خواهد کرد.

امسال ۷هزار تن انواع محصولات دارویی جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان، حسن عسگری بعدازظهر امروز در جشن گلاب‌گیری روستای امروله این شهرستان ضمن قدردانی از کل بانیان برگزاری این جشنواره اظهار داشت: باید برگزاری همچین برنامه‌هایی در کل شهرستان سنندج برگزار و با همت فعالان این عرصه ظرفیت و پتانسیل استان به کل کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری جزو بزرگترین صنایع شناخته‌شده دنیا و محور توسعه آنها براساس صنعت گردشگری است، افزود: از طریق صنعت گردشگری درآمدهای بسیاری شامل کشورهای پیشرفته شده و درآمد صنعت گردشگری آنها بیشتر از درآمد نفتی است.

فرماندار مرکز استان کردستان با ذکر اینکه در گذشته ایران درآمد و اقتصاد خود را برپایه نفت برنامه‌ریزی کرده بود، بیان کرد: امروزه حرکت و پیشرفت توسعه در گرو توجه به صنعت گردشگری است و این مهم با برگزاری همچین مراسماتی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری برخلاف سایر صنعت کم هزینه و قابل دسترسی و هیچ‌گونه ضرر و زیانی برای محیط زیست و سلامت مردم نخواهد داشت، تصربح کرد: با تقویت، حفظ و‌ نگهداری محیط‌زیست می‌توان از صنعت گردشگری استفاده و با سرمایه کم به این صنعت ورود پیدا کرد.

عسگری با عنوان اینکه صنعت گردشگری موجب افزایش اشتغال خواهد شد، بیان کرد: هدف دولت توسعه صنعت گردشگری است و امیدوارم در روستاهای استان سیاست گردشگری توسعه و رونق یابد، چراکه در این صورت روستاها پایدار و موجب مهاجرت معکوس خواهد بود.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه روستاها نقش مهمی در تولید داشته و علاوه بر تامین نیاز اهالی روستا به نیازهای سایر جوامع نیز توجه خواهد کرد، یادآور شد: کردستان در گسترش و توسعه بخش کشاورزی می‌تواند سرآمد و بخش حسین‌آباد سنندج نیز در تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک در کشور مطرح شود، پس در کنار اقدامات عمرانی روستاها توجه ویژه‌ای به بخش اشتغال زایی و توسعه گردشگری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید