Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

۹ طرح کشاورزی در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، ۹ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان میاندوآب به بهره‌ برداری رسید.

۹ طرح کشاورزی در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در حاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: هشت پروژه از طرح های افتتاح شده مربوط به حوزه آب و خاک با اعتبار بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال، شامل اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار بارانی، قطره ای و کم فشار، در مجموع به مساحت ۳۴ هکتار در روستاهای ارمناک علیا، یاغلان تپه، سیستک، گوگ تپه، وکیل کندی، و قجلو است.

علی دیانتی افزود: یک طرح نیز مربوط به حوزه تولیدات گیاهی، شامل واحد پرورش قارچ خوراکی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، به مساحت ۳۲۰ متر مربع در ۶ سالن مجزا، در روستای قاریاغدی است.

وی اضافه کرد: با آغاز بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۱۷ نفر به طور مستقیم و ۳۴ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شد.

وی بیان کرد: در مجموع هفت هزار و ۸۳۳ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب (بدون احتساب زمین‌های شهرستان‌های تازه تاسیس چهاربرج و بارق) به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که از این میزان پنج هزار و ۴۹۳ هکتار مربوط به آبیاری بارانی، ۳۳۹ هکتار مربوط به آبیاری قطره ای، ۲۰۱ هکتار آبیاری کم فشار و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نوار تی تیپ است.

۲۷ خرداد ۱۳۵۸ سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل است و به همین مناسبت همه ساله از ۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی، امنیت غذایی تعیین شده است.  

میاندوآب سالانه با تولید نزدیک به یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی رتبه نخست را در آذربایجان‌غربی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید