Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی چالدران:

کشت سیب زمینی در چالدران ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به اینکه این شهرستان از قطب‌های مهم تولید سیب زمینی است، گفت: امسال ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول رفته که نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

کشت سیب زمینی در چالدران ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، جواد احمدی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۳۰ تُن در هر هکتار امسال در مجموع ۲۴ هزار تُن سیب زمینی از مزارع زیر کشت برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: کشت این محصول از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه اول خرداد ادامه می‌یابد و برداشت محصول نیز از اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی چالدران ادامه داد: داشتن آب و هوای مساعد و مناسب و زمین‌های حاصلخیز باعث شده چالدران به عنوان قطب تولید سیب زمینی در استان آذربایجان غربی باشد بطوریکه ۸۰ درصد محصول سیب زمینی استان را تولید می‌کند.

احمدی اضافه کرد: با هدف بالا بردن راندمان تولید ۶۰ درصد از اراضی زیر کشت سیب زمینی در چالدران به سیستم‌های نوین آبیاری کشاورزی مجهز شده است.

وی یادآور شد: با کشت محصول سیب زمینی در اراضی کشاورزی چالدران برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

به گفته وی، ارقامی که امسال سیب زمینی کاران این شهرستان اقدام به کشت در مزارع خود کرده‌اند ، آگریا بامبا، ساتینا، میلوا، جلی، چلنجر و فابول است ضمن اینکه کشاورزان از بذرهای اصلاح شده استفاده کرده و تمام مراحل تولید این محصول به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید