Iranian Agriculture News Agency

فرماندار میاندوآب:

مسئولان در حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌ گذاران اهتمام جدی داشته باشند

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از کشاورز پیشرو و نمونه میاندوآبی تجلیل شد

فرماندار میاندوآب گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اهتمام جدی داشته و در رفع مشکلات آنها بکوشند.

مسئولان در حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌ گذاران اهتمام جدی داشته باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی  پیام عصر چهارشنبه در دیدار با باغدار پیشرو و نمونه این شهرستان در زمینه تولید پسته و زعفران، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: حمایت از تولید و اشتغال‌زایی هدف نظام، خواسته رهبری و ریاست‌جمهوری است و ما هم وظیفه داریم به عنوان خدمتگزار در راستای تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاری گام برداریم.

در این دیدار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: با توجه تغییرات اقلیمی منطقه، کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر، محدودیت در منابع آبی و نتایج مطلوب ارزیابی کشت و احداث باغات پسته بصورت پایلوت در شهرستان میاندوآب، تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کم آب بر با درآمدزایی بالا نظیر پسته یکی از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی است.

علی دیانتی افزود: پسته یک محصول اقتصادی است که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم آبی و مقاوم به خشکی است و در خاکهایی با حاصلخیزی کم نیز قابلیت کشت و تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: توسعه و ترویج تولید خشکبار بویژه بادام و پسته، می تواند در کاهش مصرف آب، پایداری تولید، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

دیانتی افزود: در سالهای اخیر ۶ هکتار باغ پسته در شهرستان میاندوآب احداث شده است که امسال ۲.۲ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده و پیش بینی می شود حدود ۲ تن پسته تر از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.

وی عنوان کرد: توسعه احداث باغات پسته در شهرستان میاندوآب برای ۱۲ نفر بطور مستقیم و ۲۴ نفر بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم نموده است.

وی اضافه کرد: رقم اکبری و احمد آقایی به دلیل سازگاری و دیر گل بودن، مناسب جهت کشت در منطقه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید