Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

کشاورزان نمونه، مروج کشاورزی باشند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه کشاورزی باید با دانش روز توسعه یابد، گفت: کشاورزان نمونه، برای سایر بهره برداران این بخش مروج باشند.

کشاورزان نمونه، مروج کشاورزی باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان فارس با بیان اینکه با یک گل بهار نمی شود و کشاورزی پیشرفته باید در این استان تبدیل به فرهنگ شود، اظهار کرد: تعدادی از بهره برداران کشت و کار را با پیشرفته‌ترین فناوری‌های در بخش کشاورزی انجام می دهند اما این عزیزان ممکن است همه کشاورزان ما نباشند.

وی افزود: به منظور ارتقای کشاورزی علاوه بر حضور کارکنان جهاد کشاورزی به عنوان مروجین در عرصه های تولیدی، هر کشاورز پیشرو نیز باید دانش و تجربه خود را به نزدیکان خود آموزش دهد.

امام جمعه شیراز خطاب به کشاورزان گفت: شما متوکلان واقعی هستند و طبیعتاً سلام کردن خدمت شما و دیدن چهره های جدی و پرتلاش شما برای بنده هم ارزش دارد.

وی با اشاره به آیه شریفه " وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَى الطَّریقَةِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقًا " ابراز کرد: امیدوارم قدم های ما بر طریقت صراط مستقیم الهی ثابت باشد و به حسب این آیه شریفه، خدا هم آب فراوان و باران مفصل بر ما نازل کند که بیشترین گرفتاری ما کمبود آب است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بی تردید استان فارس از مراکز قدیمی کشت و کار در جهان است و در تمام این قرون مردم از این خاک پربرکت نان خورده اند و باز هم برکتش را به ما ارزانی می کند، افزود: اگر بنا هست در ادامه این دوره طولانی چند هزار ساله ما باز هم برای خودمان و برای همه انسان های روی کره زمین حرف داشته باشیم باید متناسب با دانش امروز کشاورزی و همه ابعاد وابسته به این بخش را رشد دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید