Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته جهاد کشاورزی؛

تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی فارس

آیین سی و ششمین دوره انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان فارس برگزار شد، در این مراسم از ۹۰ نفر برتر استانی تقدیر شد که از این تعداد 7 نفر هم در سطح ملی حائز رتبه برتر شدند.

تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز چهارشنبه بیست و پنجم خردادماه در این آیین گفت: نگاه توامان به دو گزینه افزایش تولید و حفظ منابع پایه به عنوان یک عامل اثرگذار در انتخاب نمونه های بخش کشاورزی است.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه امسال، مزین به نام دانش بنیان است و تلاش‌ می شود یک تولید دانش بنیان و مدیریت علمی در واحدهای تولیدی اجرا شود، ابراز کرد: از ظرفیت تولیدکنندگان نمونه در پیاده سازی آخرین یافته های تحقیقاتی در حوزه های تخصصی حتماً استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از واحدهای تولیدی بهره برداران نمونه بخش کشاورزی به عنوان مراکز الگویی یادگیری اثر گذار، در توسعه  نوآوری های فنی و نشر یافته های جدید برای سایر تولیدکنندگان استفاده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان یکی از استان های کلیدی کشور در حوزه کشاورزی شناخته می شود، افزود: سعی خواهیم کرد در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها نظرات تولیدکنندگان را لحاظ کنیم چرا که مشارکت تولیدکنندگان در طراحی، اجرا و ارزیابی از پروژه ها و برنامه های توسعه ای، گام موثری برای تحقق پایداری تولید در حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه امروزه مجموعه جهادکشاورزی ارکان متعدد، تشکیلات وسیع و در نتیجه اهمیت پیش از پیش در سطح کشور دارد، اظهار کرد: چندی پیش شعار جنگ غذا مد نظر بسیاری از کشورها قرار گرفته است و بر این اساس سیاست های امنیت غذایی دنبال می شود و یکی از مقولات اساسی در روابط بین الملل کشورها دستیابی به یک اقتدار و حاکمیت غذایی مناسب و مطلوب است.

دهقان پور با اشاره به اینکه از همین رهگذر جهادکشاورزی به عنوان یکی از متولیان اصلی تولیدات غذایی دارای رسالت‌های ویژه است و در طی چند ماه گذشته دو مأموریت ویژه نیز به این حوزه محول شد، تصریح کرد: یکی از این ماموریت ها مدیریت یکپارچه تولید از مزرعه تا سفره بود که در آذرماه عملیاتی شد و دیگری طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع  عادلانه آنها که در اردیبهشت ماه اجرا  شد در قالب آن وزارت جهاد کشاورزی  به عنوان یکی از وزارتخانه های کلیدی و مطرح مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس ابراز کرد: با اجرای این طرح ها، نقش جهادکشاورزی پررنگ تر از گذشته شد، در این راستا خانواده بزرگ جهاد کشاورزی و مسئولین ذی ربط در این استان نقش آفرینی خوبی داشتند که به طور ویژه از تولیدکنندگان عزیز تشکر می کنم.

2

آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان فارس با حضور آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، محمد هادی ایمانیه استاندار، سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان، محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز، محسن روحانی امام جمعه غرب شیراز، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، علیرضا پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید