Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران:

خمینی شهر قطب تولید غذا در استان اصفهان است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان خمینی‌شهر یکی از قطب‌های امنیت غذایی و تولید غذا در استان اصفهان به شمار می‌رود.

خمینی شهر قطب تولید غذا در استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان، در جمع خبرنگاران شهرستان خمینی‌شهر گفت: خمینی‌شهر شهرستانی با ظرفیت‌های بی‌نظیر در بخش‌های مختلف است که در تولید اثرگذارند و یکی از قطب‌های امنیت غذایی و تولید غذا در استان اصفهان به شمار می‌رود. همچنین در بحث دامداری و باغداری نیز ظرفیت‌های خوبی دارد.

به گفته وی، این شهر به عنوان حسینیه ایران و با مردمی با نماد و نمونه شور حسینی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به استان اصفهان، گفت:‌ مصوبات خوبی برای بخش کشاورزی استان دیده شده و در این راستا حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است که با دستور رئیس جمهور در شورای اداری امشب مصوب خواهد شد.

وی با بیان این که بخشی از این مصوبات مربوط به حوزه کشاورزی و دامداری در منطقه خمینی‌شهر است‏، افزود: همچنین بحث آبیاری نوین و بحث‌های مربوط به دامداری‌ها، آبخیزداری و مباحث گلخانه‌ای و توسعه آن با توجه به شرایط آبی در این منطقه دیده شده است و امیدواریم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد‏، ارتقای حوزه تقسیمات شهرستان‏، مباحث بهداشتی‏ و ورزشی با توجه به سرانه پایین منطقه و تراکم جمعیتی بالا‏‏، توسعه مدارس‏، مترو و مباحث مربوط به فاضلاب را از جمله مطالبات مردم این منطقه اعلام کرد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته وی، بحث آب نیز یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم این منطقه است که با اهتمام نمایندگان مردم در این زمینه و با شرایط و مصوباتی که در سفر وجود دارد‏، امیدواریم از محل مصوبات سفر هیات دولت در این شهرستان‏، اقدامات خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید